2007年3月28日 星期三

15 september 2006

Weer een week achter de rug, gaat erg snel hier... Het nieuws over de demonstratie die hier aan de gang is heeft blijkbaar NL bereikt aangezien ik van verschillende mensen vragen hierover kreeg. Ik had al eerder wat NL kranten online bekeken maar daar stond er niets over in. Wat er aan de gang is, is dat een groep mensen de president beschuldigd van corruptie en willen dat hij aftreedt. Nu houden ze een domonstratie van tenminste twee weken (al heb ik ook gehoord totdat de president aftreedt). De houding van de overheid is gedogen en hun bezorgdheid uitspreken over de demonstranten, want met die regen bla bla bla, en er schijnt ook een tyfoon te komen. We zullen zien. Het idee was dat de mensen vanzelf wel zouden afdruipen geloof ik, maar vanmiddag zag ik toch zeer veel mensen met rode kleding, de kleur van de demonstratie. Op de site van Harm (studiegenoot),
www.ikbeneenallochtoon.blogspot.com vind je foto's en een filmpje van het gebeuren. Verder heeft hij ook andere foto's dus het is wel de moeite waard zijn website te bekijken.

Verder de gang van zaken hier: alles prima! Begin een beetje in te komen, ben redelijk vaak toch echt de hele dag Chinees aan het spreken. Vaak ook met Japanners, Koreanen etc. Het is ook makkelijk Taiwanesen te ontmoeten en met ze te spreken.
Deze week begonnen de lessen wat moeilijk, door wat spanningen in de klas, die inmiddels gegroeid is tot 8 studenten. Er zit een nogal onuitstaanbaar Zweeds meisje in onze klas.... Maar goed, dat is nu wel weer een beetje beter en vandaag hadden wel weer een leuke les.We zijn nu ook alweer 4 hoofdstukken verder dus dat schiet op.

Maaike en Bart (mijn zus en haar vriend) komen zondagochtend aan in Taibei, dus dat is ook zeer leuk. Kan ik ze lekker Taibei laten zien.

Verder nog wat andere links:
www.markreidsma.blogspot.com
www.flogoe.b logspot.com

Dat zijn twee andere tongxue hier.

Groetjes Boukje

沒有留言: