2007年3月28日 星期三

studentenclubs

fgelopen zondag was er een presentatie middag van alle studentenclubs van Shida. Ik wist niet precies wat het zou inhouden, maar de middag overtrof toch wel al mijn verwachtingen.Ik was er met Justin, een Canadees van 2 meter, Mod,een Thais meisje en Ken, uit Japan. Wij waren zo ongeveer de enigen van het MTC (mandarin training center) dus ook zo ongeveer de enige buitenlanders daar. Buiten de rest van de tongxue, Florian, Soji en Mark die er natuurlijk ook waren. Bij ieder standje stond een groepje wild enthousiaste Taiwezen klaar om ons te verwelkomen bij hun club. Zo kwamen we bij een club die bleek voor mensen uit Taoyuan te zijn, maar als we wilden joinen, was dat geen probleem! Een vrijwilligersclub was nog het grappigst, de groep zwermde om ons heen en klapte zo ongeveer bij elk woord dat we zeiden. Sommige meisjes waren zo verlegen dat ze zich achter de rug van hun tongxue wilden verstoppen...

Er was heel veel keus, erg veel dingen die leuk klonken. Florian heeft zich dan ook voor zo ongeveer alles opgegeven. Op het eind moesten we hem echt wegslepen bij de Taiwanese girlscouts...
Ik heb me opgegeven voor de Guoshu club, de Chinese opera club, chinese gedichten zing club, en de film club. En ben ook van plan een keer een meeting over Boeddhisme bij te wonen.
Aan het eind van de middag had ik geen stem meer over, lekker de hele middag in het Chinees gekletst met al die mensen, en ook een paar telefoonnrs gescoord. Het wordt dus lekker druk de komende tijd...

沒有留言: