2007年3月28日 星期三

Deze week (2 september 2006)

Deze week

Er is weer een hoop gebeurd deze week, jammergenoeg nog steeds computer probleempjes, dus helaas niet een erg regelmatige update van deze site. Dui bu qi! De praktische kant: we (soji en ik) zijn vandaag verhuist naar een andere kamer (als je m'n adres wilt weten, moet je me maar even mailen, dan stuur ik het je). Er blijkt toch een aparte waiguoren
(buitenlander) kant van de gang te zijn. Dus dat we met twee Taiwanezen op 1 kamer zaten hoorde niet, alhoewel, de jongens zitten toch ook met een Taiwanees op de kamer, hmmm wellicht is het toch een soort bureaucratisch gedoe. We zijn trouwens de enige niet-Aziatische buitenlanders in dit gebouw, en we zitten nu op een kamer met een Japanse en Singaporese. Met hen spreken we ook Mandarijn dus dat is ook prima. Ik denk wel dat ik goed met ze zal kunnen opschieten, met het Singaporese meisje, Jocelyn, ga ik binnenkort samen fitnessen (ik ontmoette haar toen ik knalrood van het hardlopen buiten (30graden) binnen kwam, maar dat heeft haar dus niet al te erg afgeschrikt, haha). Ik begin me al een beetje meer thuis te voelen hier. Het meisje van de winkel knoopte een gesprek met me aan, en de andere meisjes beginnen me te begroeten en gesprekjes aan te knopen. Ze moesten toch eerst een beetje de kat uit de boom kijken geloof ik.

Vrijdag hadden we de eerste les. Na de rampzalig verlopen test zitten we toch wonderbaarlijk genoeg wel op een aardig niveau geloof ik. Mark blijkt verborgen talenten te hebben, want hij mag 9 hoofdstukken verder dan Harm, Soji en ik beginnen. Florian zit nog twee hoofdstukken verder. We zijn dus verdeeld over drie klassen, maar die andere twee zitten in de regular course dus ooit halen we ze wel in. Mijn klas is de intensive course. Dat betekent dat we drie uur les hebben per dag en 1 hoofstuk per 3 dagen doen ipv per week. We zitten met z'n vijven in klas, naast Harm, Soji en ik nog een Australische vrouw en een Japanse jongen. Het is nog even afwachten of het zo blijft want tussen dinsdag en vrijdag mag je nog van klas wisselen. Verder is de juf geloof ik wel streng maar ook vriendelijk.

Verder heb ik dus de fitness zaal ontdekt. Dat zit ongeveer 200 meter verderop en we kunnen er gratis trainen. Gisteren hebben we gezellig
(bijna) met z'n allen gefitnesst.

Woensdag avond zijn we naar een club geweest. "All you can drink", met een toegangsprijs van 300 NTD (7,50). We hadden de volgende ochtend orientatie (dat trouwens oersaai was) dus heb ik toch niet alles eruit gehaald wat erin zat. Was een beetje een vreemde tent. Moon Yue, die op een andere universiteit zit, hebben daar ontmoet, was erg gezellig en doen we zeker weer (maar misschien niet in die tent).

Verder heb ik op allerlei plekken gegeten, waarvan de hotpot de meest bijzondere was. Met z'n allen om een pot kokende soep om daar allerlei stukjes vlees, vis, groenten en andere ondefinieerbare dingen in te gooien en op te eten natuurlijk.

Volgende keer weer meer verhalen uit Taipei, voor mij nu welterusten!

沒有留言: