2007年3月28日 星期三

Weekend (28 augustus 2006)

weekend

Ik ben de afgelopen dagen nog een beetje bezig geweest Taipei en omgeving te verkennen.
Vrijdag heeft mijn host student, Jur-Harn, ons (het hele LU clubje en de vriend van Florian)meegenomen naar Danshui, dit is een haven plaats(je) dat nogal touristisch is. Vanaf daar zijn we met de boot naar Bali gegaan en daar hebben we gegeten. Toen het donker was gingen we met de boot naar Fisherman's wharf, het was erg cool want die boot ging echt superhard en je zag al die lichtjes en bergen...
Kortom, dat was wel een geslaagde trip.
In het weekend hadden we een feestje en hebben wat geshopt (onvermijdelijk hier).
Verdere info voor de sinologen onder de lezers: schrik niet wanneer we zonder retroflex terug komen. Die gebruiken ze hier dus echt niet! Laatst kochten Soji en ik iets bij de groentenboer, de man zei dat het 'sisi' kostte. Ik gokte op 40 'sishi', maar het het dus fout. Het was 14 'shisi'. Toen moesten we toch even vragen wat hij dan had gezegt als het wel 40 was geweest. Dat was dus ook 'sisi'. De eerste 5 keer hoorden we geen verschil, maar uiteindelijk hebben we geconcludeerd dat je het gewoon maar aan de toon moet afleiden. Die man vond het wel grappig geloof ik want hij gaf ons ieder een hand vol fruit mee.

Groetjes,
Boukje

沒有留言: